Lara Croft is terug. En hoe! Onze favoriete rondborstige actiegodin maakt haar comeback na een afwezigheid van 5 jaar. In eerdere spellen volgden we haar al door haar leven als archeologe en aristocrate. Daarna was het lang wachten op deze nieuwste Tomb Raider game, maar al snel na het opstarten van het spel blijkt dat dit wachten zeker wordt beloond.

De jonge Lara komt in dit spel terecht in een ware nachtmerrie: ze strandt op een eiland dat vol zit met dodelijke gevaren. Het is even wennen, want in een kwestie van drie scenes transformeert lieve Lara van een doodsbange schipbreukelinge in een ware moordmachine. Toch is deze plotselinge omslag te vergeven dankzij de prachtige graphics, goed gekozen voice-actors en een verder vloeiende verhaallijn. Laat je gewoon opslokken door het verhaal en omhels je plotselinge rol als actieheldin met beide armen.
Dit keer zijn het niet alleen de kenmerkende dubbele pistolen waarmee je een slachtpartij kunt aanrichten; Lara heeft een volledig arsenaal aan wapens ter beschikking. Zelfs de boogschutters onder ons kunnen hun hart ophalen. En ook al word je als speler overspoeld door dit soort leuke nieuwigheidjes, houdt Tomb Raider ondanks alles ook vast aan datgene dat de serie zo groot gemaakt heeft. De puzzels zijn als altijd uitdagend, de gevechten zenuwslopend realistisch en de kracht van het spel blijft verankerd in de platformsetting.
Conclusie: de nieuwe Tomb Raider speelt lekker weg en vormt een waardige opvolger in de serie. Een comeback die niet alleen de oude garde, maar ook een heel nieuw publiek zeker zal bevallen!

Aantal ballen: 5 (met een griffel!)
Platform: Playstation 3, Xbox360 en PC