The League of Legends

Sommige mensen houden van diepgaande verhaallijnen. Anderen willen adembenemende graphics. En weer anderen (zoals jullie recensent) houden er gewoon van om met een grote bijl tegenstanders te vermorzelen. De makers van League of Legends (LoL), Riot Games, weten op een effectieve manier al deze verschillende types te bedienen in hun Multiplayer Online Battle Arena (MOBA). LoL is met 70 miljoen gamers wereldwijd niet voor niets het meest gespeelde spel van dit moment. De game geeft andere toppers als Halo, CoD Modern Warface en zelfs World of Warcraft het nakijken.

Inschrijven voor de League is gratis (groot pluspunt) en vanaf dat moment dompel je jezelf onder in een wereld van tactieken, gevechten en interactie met spelers over de hele wereld.  Het begin is even doorbijten, want wanneer je “skills” nog te wensen overlaten zijn andere spelers niet heel geduldig (of beleefd).Leer je echter de verschillende “lanes” en “champions”  kennen, dan wordt het vrijwel onmogelijk om het spel nog uit te zetten. Elk team bestaat uit vijf spelers die als doel hebben om de basis van de vijf tegenstanders te vernietigen. En of je nou van strategisch nadenken, bruut geweld of behulpzaam zijn houdt, er is een plaats voor jou in de set-up van elk team.  Elke ronde start je vanaf het begin en eerdere resultaten tellen in een nieuwe game (bijna) niet meer mee. League of Legends is een aanrader voor elke online pc-gamer (behalve voor degenen die nog daadwerkelijk aan studeren toe willen komen) dus wij zeggen: Join the League!